MÓJ SPRZĘT
(FOTOGRAFIA, FILMOWANIE, YOUTUBE)


APARAT SONY A7III – Moim podstawowym aparatem, którego używam podczas każdej sesji zdjęciowej jest w pełni profesjonalny, pełnoklatkowy bezlusterkowiec Sony A7III. Odkąd pierwszy raz wziąłem do ręki to cudo, zakochałem się w jego gabarytach, wadze oraz przede wszystkim – w niesamowicie szybkim autofocusie wraz z możliwością automatycznego wykrywania oka fotografowanej osoby (Eye-AF). Polecam ten aparat każdej osobie, która ceni sobie szybkość, celność, wygodę oraz niezawodność sprzętu. Obecnie posiadam dwie sztuki.

>> Zobacz najtańsze oferty zakupu aparatu Sony A7III <<


iPHONE 12 PRO – Do nagrywania stories, vlogów oraz zdjęć backstage’owych używam iPhone’a 12 Pro. Zdecydowałem się na ten model ze względu na genialny aparat oraz wysokiej jakości obiektyw ultraszerokokątny. Czy muszę specjalnie zachwalać ten sprzęt? Raczej nie. Jako fotograf, muszę mieć w kieszeni smartfon z najlepszym aparatem, a jak wiemy Apple w tej kwestii utrzymuje najwyższy poziom.

>> Zobacz najtańsze oferty zakupu iPhone 12 Pro <<


MacBook Pro M1 Max (2021) – Całe życie używałem komputerów i laptopów z systemem Windows, dlatego przesiadka na macOS była dla mnie wielkim przeżyciem. Obawy okazały się jednak bezpodstawne, ponieważ już pierwszego dnia posiadania Maca, bezproblemowo przyzwyczaiłem się do nowego systemu. Wydatek ogromny – blisko 22 000 zł… traktuję go jednak jako inwestycję w wygodę i komfort, a także w skrócenie czasu obróbki i montażu. Po niecałym roku użytkowania, stwierdzam, że była to fantastyczna inwestycja i każdemu fotografowi polecam pracę w systemie macOS.


Karty pamięci SANDISK SDXC 128GB EXTREME PRO CLASS 10 – Najbardziej niezawodnymi kartami, jakie miałem okazję testować, są karty Sandisk z wersji Extreme PRO. Posiadam takich 6 i żadna nie odmówiła jeszcze współpracy. Szybkość zapisu 170 mb/s daje mi komfort pracy przy sesjach portretowych i sensualnych, zwłaszcza gdy wykonuję zdjęcia seryjnie. Dzięki szybkiemu zapisowi, aparat nie traci czasu na przetwarzanie danych, a co za tym idzie, praca jest szybsza i wygodniejsza.

>> Zobacz najtańsze oferty zakupu aparatu kart pamięci Sandisk <<


OBIEKTYW SIGMA ART 50mm f/1.4 DG HSM – Moim podstawowym obiektywem do niemal każdej sesji portretowej, sensualnej, studyjnej, plenerowej, lajfstajlowej – KAŻDEJ! – jest obiektyw Sigma 50 mm f/1.4 z serii ART. Ogniskowa 50 mm jest idealną do portretu, ponieważ z jednej strony nie tworzy przerysowań, a z drugiej pozwala fotografować z bliska, dzięki czemu łatwiej utrzymać kontakt z modelką oraz wyłapywać emocje fotografowanej osoby. Co ważne, minimalna przysłona 1.4 oznacza, że obiektyw jest bardzo jasny, dzięki czemu możemy pięknie rozmyć tło oraz utrzymać wysoką jakość obrazu. Olbrzymią zaletą tego obiektywu jest niesamowita szybkość ostrzenia – przy współpracy z Eye-AF aparatu Sony A7III jestem w stanie zrobić idealnie ostre zdjęcie w ułamku sekundy.

>> Zobacz najtańsze oferty zakupu obiektywu Sigma ART 50 mm f/1.4 <<


Obiektyw Sony FE 50 mm f/1.8 – Mój drugi obiektyw od „czarnej roboty”. Wykorzystuję głównie przy nagrywaniu wywiadów na YouTube, ale przydaje się również, gdy potrzebuję mieć przy sobie lekki sprzęt. Plastikowa konstrukcja i niewielkie gabaryty tego szkła pozwalają mi na większy komfort w podróży, a jakość pracy podczas wykonywania zdjęć jest równie zadowalająca. Nie jest to ta sama półka co Sigma Art, ale zdjęcia wychodzą równie atrakcyjne.

>> Zobacz najtańsze oferty zakupu obiektywu Sony FE 50 mm f/1.8 <<


OBIEKTYW SIGMA ART 105 mm f/1.4 DG HSM – Moim trzecim obiektywem portretowym jest Sigma ART 105 mm f/1.4. Genialny, cudowny, wspaniały obiektyw, który tworzy rewelacyjny bokeh, czyli rozmycie tła. Plastyka obrazu jest po prostu przepiękna, a niska przysłona 1.4 pozwala kreować piękne, bajkowe klimaty. Minusem tego obiektywu jest jego waga oraz wielkość, jednak za jakość zdjęć, jestem mu w stanie wybaczyć te gabaryty. Genialna ostrość od 1.4, szybki, celny, świetnie wykonany – po prostu rewelacyjny obiektyw!

>> Zobacz najtańsze oferty zakupu obiektywu Sigma ART 105 mm f/1.4 <<


OBIEKTYW SONY FE 16-35 mm f/4.0 ZA OSS – Moim czwartym, ostatnim obiektywem jest zmiennoogniskowy Sony 16-35 f/4.0. Zdecydowałem się na ten obiektyw ze względu na szeroki kąt widzenia, możliwość zoomowania oraz ogólną, bardzo dobrą jakość wykonania. Obiektyw idealny do zdjęć architektury, krajobrazu, reportażu, a także świetnie sprawdza się przy vlogowaniu oraz kręceniu filmów backstage’owych. Teoretycznie słabe światło 4.0 jest delikatnym ograniczeniem, jednak przy tak szerokim kącie i tak ciężko rozmyć tło. W połączeniu z Sony A7III oraz A7II jest to genialny obiektyw do fotografowania oraz filmowania szerokich kadrów.

>> Zobacz najtańsze oferty zakupu obiektywu Sony FE 16-35 f/4.0 <<


LAMPA BŁYSKOWA GLAREONE VEGA 400 – Moją podstawową lampą, którą od 2022 roku wykorzystuję przy fotografowaniu w studio, jest lampa GlareOne Vega 400. Zdecydowałem się na jej zakup ze względu na bardzo niską cenę przy jednocześnie bardzo wysokiej jakości. Lampa posiada wbudowany odbiornik, bardzo intuicyjną oraz prostą obsługę, a także sporą regulację mocy (6 stopni). Mocowanie bowens gwarantuje montaż najpopularniejszych modyfikatorów, a wbudowana dioda led pozwala oświetlać modeli światłem pilotującym. Dodatkowo plusem jest waga i niewielkie gabaryty, dzięki czemu lampę można wygodnie spakować do plecaka. Obecnie posiadam dwie sztuki.

>> Zobacz najtańsze oferty zakupu lampy GlareOne Vega 400 <<


WYZWALACZ GLAREONE FLASH RC – Do wyzwalania lamp błyskowych służy mi GlareOne Flash RC. Jest to zapinany na sanki aparatu wyzwalacz i sterownik, który oferuje niesamowicie wygodną regulację mocy lamp, obsługę grup, kanałów oraz światła modelującego. Posiada duży, przejrzysty ekran LCD, dzięki czemu bezprzewodowa obsługa lamp jest wygodna, komfortowa, prosta i przyjemna. Ogromnym plusem wyzwalacza jest uniwersalność – pasuje do każdego systemu aparatów. 

>> Zobacz najtańsze oferty zakupu wyzwalacza GlareOne Flash RC <<


LAMPA BŁYSKOWA QUADRALITE STROBOSS 60 – Trzecia lampa błyskowa jaką posiadam to lampa Quadralite Stroboss 60s. Jest to lampa reporterska, która jest świetnym wyborem, gdy fotografujemy reportaże lub błyskamy w plenerze. Mała, wygodna, wyzwalana na sankach lub zdalnie, posiada TTL oraz oferuje szeroką regulację mocy błysku.

>> Zobacz najtańsze oferty zakupu lampy Quadralite Stroboss 60S <<


MIECZ ŚWIETLNY YONGNUO YN360-II RGB – Oprócz lamp błyskowych, posiadam także lampy światła stałego. Strzałem w 10 okazał się zakup dwóch mieczy świetlnych Yongnuo YN-360-II. Są wysokiej jakości lampy ledowe, oferujące bardzo dobrej jakości, mocne światło. Bardzo prosta obsługa pozwala na regulację mocy oraz barwy światła nawet z aplikacji w telefonie. Co ważne, miecze są lampami RGB, co oznacza, że możemy zmienić barwę światła na dowolną. Żółtą, niebieską, zieloną, fioletową – jaką chcemy. Daje to olbrzymie możliwości do tworzenia kreatywnych zdjęć oraz filmów. Miecze są małe, lekkie, wygodne w transporcie oraz mają wbudowany akumulator, co jest ich wielką zaletą. Odkąd kupiłem, polecam wszystkim.

>> Zobacz najtańsze oferty zakupu lampy Yongnuo YN 360-II <<


LAMPA QUADRALITE VIDEOLED 1000 – podczas wykonywania portretów, często decyduję się na światło stałe. Dzięki niemu mogę fotografować na przysłonie 1.4, mieszać światło ledowe z dziennym, a także doświetlać scenerię, gdy w studio są ciężkie warunki. Plusem lampy jest mocowanie bowens oraz szeroka regulacja mocy. Minusem jest jednak brak regulacji temperatury barwowej, a wolę jednak sam decydować czy światło ma być ciepłe, neutralne czy zimne.

>> Zobacz najtańsze oferty zakupu lampy Quadralite VIDEOLED 1000 <<


LAMPA LEDOWA LISHUAI C-700RSV – Na początku 2021 roku zakupiłem lampę ledową Lishuai C-700 RSV do oświetlania kadru przy nagrywaniu mojego video-podcastu. Jak się okazało, równie często wykorzystuję ją przy fotografowaniu. Lampa oferuje szeroką regulację mocy oraz temperatury barwy światła. Jeśli ustawię lampę blisko twarzy otrzymam mięciutkie światełko, które jest niesamowicie przyjemne dla oka. Jeśli odstawię lampę na dalszą odległość, światło robi się ostrzejsze, co daje wiele możliwości zastosowania. Zaletą lampy jest wspomniana przeze mnie regulacja temperatury, ponieważ mogę doświetlić kadr zimnym, neutralnym oraz ciepłym światłem. Lampa jest zasilana bateryjnie lub sieciowo, dzięki czemu wygodnie można fotografować / filmować w studio oraz plenerze. Firma Newell oferuje zakup tańszego odpowiednika – lampy Air Artha XL. Gdybym obecnie szukał tego typu lampy, wziąłbym Newella.

>> Zobacz najtańsze oferty zakupu lampy Lishuai C-700RSV <<

>> Zobacz najtańsze oferty odpowiednika Newell Air Artha XL <<


LAMPA RING-LIGHT (BAT-LIGHT) – lampa ledowa z 28 żarówkami, dzięki którym mogę oświetlać modeli pięknym, miękkim oświetleniem, przy jednoczesnym wykreowaniu charakterystycznych blików w oczach.

>> Jeśli również chcesz mieć taką lampę – napisz do Piotra tutaj <<


PARASOLKA ODBIJAJĄCA BIAŁA 150 cm – Poprzez skierowanie palnika lampy na białe wyścielenie parasola, odbity błysk lampy maluje piękne, miękkie i przyjemne dla oka, rozproszone światło. Duża płaszczyzna parasola pozwala wykonywać zarówno bliskie portrety, jak i zdjęcia cało-sylwetkowe. Dzięki zamocowaniu dodatkowego dyfuzora, możemy jeszcze bardziej zmiękczyć światło oraz wykreować wierną imitację światła dziennego.

>> Zobacz najtańsze oferty zakupu parasolki odbijającej białej 150 cm <<

>> Jeśli parasolka paraboliczna będzie niedostępna, możesz zobaczyć też klasyczną tutaj <<

Dyfuzor do parasolki 150 cm

>> Zobacz najtańsze oferty zakupu dyfuzora <<


BEAUTY DISH BIAŁY 70 cm – Do sesji zdjęciowych typu glamour czy beauty, zawsze używam białego Beauty Disha w rozmiarze 70 cm. Tego typu modyfikator kreuje piękne, kontrastowe światło, które dzięki białemu wyścieleniu czaszy, gwarantuje mocne, charakterne cienie. Taki efekt pozwala zachować trójwymiarowość zdjęcia oraz pięknie podkreślić artystyczny makijaż lub stylizację włosów.

>> Zobacz najtańsze oferty zakupu Beauty Disha 70 cm <<


STRIPBOX 120 x 30 cm – Do doświetlania sylwetki światłem kontrowym, służy mi softbox typu strip, w rozmiarze 120 x 30 cm. Jest to modyfikator, który sprawdzi się również jako światło główne, a także wypełniające. Bez tego modyfikatora nie wyobrażam sobie robić sesji zdjęciowych. Zwykle używam z gridem.

>> Zobacz najtańsze oferty zakupu Stripboxa 120 x 30 cm <<


STATYW OŚWIETLENIOWY JOYART L-2900 AIR – Zarówno do montowania lamp jak i teł fotograficznych, służy mi Joyart L-2900 Air – silny, stabilny statyw, posiadający amortyzację powietrzną. Co ważne, jest bardzo solidnie wykonany. Wcześniej posiadałem 4 statywy Quadralite Air 260 i wszystkie się rozsypały (pomimo, że bardzo dbam o sprzęt). Joyart L-2900 jest niezawodny i polecam go w 100%!

>> Zobacz najtańsze oferty zakupu statywu Joyart L-2900 Air <<


STATYW QUADRALITE BOOM S – W swoim asortymencie posiadam także niesamowity statyw typu Boom – Quadralite Boom S. Statywy typu boom, to statywy zaprojektowane w ten sposób, że posiadają ramię poprzeczne oraz przeciwwagę. Dzięki takiej konstrukcji, możemy zamontować lampę nad nami, na wprost twarzy portretowanej osoby. Niesamowicie przydatny statyw przy sesjach portretowych oraz beauty. Wybierając booma, polecam zwrócić uwagę na to, czy w zestawie dołączona jest przeciwwaga oraz kółeczka. Szukając statywu dla siebie, widziałem wiele propozycji przeróżnych firm, jednak w każdej brakowało czegoś do kompletu. A jeśli już zestaw był kompletny, cena zwalała z nóg. Całe szczęście firma Quadralite zaprojektowała genialny, silny, stabilny i w pełni wyposażony boom, którego cena jest dziwnie niska. Zdecydowanie polecam właśnie ten statyw, jestem z niego bardzo zadowolony.

>> Zobacz najtańsze oferty zakupu statywu Quadralite Boom S <<


STATYW POD APARAT GENESIS BASE C3 + BH34 – Bardzo przydatny jest mi również statyw Genesis Base C3 z głowicą kulową BH34. Silny, stabilny statyw, przydaje się przy statycznych kadrach oraz filmowaniu.

>> Zobacz najtańsze oferty zakupu statywu Genesis Base C3+BH34 <<


TŁA PŁÓCIENNE OD KUYAVIA BACKDROPS – Moim zdaniem, najlepsze canvasowe tła na polskim rynku tworzą Jacek Woźniak oraz Miłosz Nowak z Kuyavia Backdrops. Każde tło jest ręcznie malowane, unikatowe i zawsze najwyższej jakości. Nawijane są na tekturową tubę, dzięki czemu montaż teł jest bardzo prosty i wygodny. Zaletą płóciennych teł jest ich spersonalizowana tekstura, grubość oraz dowolne rozmiary. Ja obecnie mam 6 teł od Kuyavia Backdrops i każde spisuje się rewelacyjnie! W ofercie Kuyavia’ków znaleźć można tło „Fine-Art Treutler” – wysoką jakość sygnuję własnym nazwiskiem.

>> Zobacz ofertę teł płóciennych od Kuyavia Backdrops <<


TŁO MATERIAŁOWE TYPU GNIECIUCH – Kolejnym tłem jakie posiadam jest tak zwany gnieciuch. Jest to farbowany materiał w rozmiarze 3 x 6 m i świetnie sprawdza się on w fotografii portretowej. Tło wygodne w transporcie, łatwe w montażu, nie farbuje. Efekty na zdjęciach są rewelacyjne, a ceny teł bardzo atrakcyjne. Zaletą ofert sklepowych jest olbrzymi wybór kolorów oraz tekstur. Dzięki sporemu asortymentowi, każdy znajdzie tło dla siebie.

>> Zobacz najtańsze oferty zakupu teł typu gnieciuch <<


SYSTEM ZAWIESZANIA TEŁ GLAREONE – Zdecydowałem się na mobilny system zawieszania teł od GlareOne. Gdy fotografujemy w mieszkaniu, cenną jest możliwość poskładania sprzętu i schowania do szafy. Tak jest właśnie w przypadku tego zestawu. Dwa statywy z belką poprzeczną zajmują w mojej szafie bardzo mało miejsca, a jednocześnie cały zestaw mogę wygodnie zabrać na sesję wyjazdową lub w plener. Belka poprzeczna jest teleskopowa, co oznacza, że można regulować jej długość. Gdybym wybrał zestaw z belką bez możliwości składania, moja szafa mogłaby okazać się za mała. Dodatkowym plusem zestawu od GlareOne jest maksymalna wysokość na jaką możemy wyciągnąć tła. 260 cm jest w większości przypadków w zupełności wystarczające, a gdy potrzebuję zawiesić tło jeszcze wyżej, belkę teleskopową montuję na statywach Joyart L-2900 Air.

>> Zobacz najtańsze oferty zakupu systemu zawieszania GlareOne <<


KLIPSY JOYART – Wydawać by się mogło, że zakup klipsów nie wymaga specjalnych rozważań. Ale czy na pewno? Kilka lat temu używałem tych klipsów od firmy FreePower. Jak się jednak okazało, popękały one po kilku sesjach, niszczyły tła, a także były niewygodne w użyciu. Gdy zakupiłem klipsy od firmy Joyart, wszystkie te problemy odeszły w zapomnienie. Otrzymałem silne, dobrze wykonane klipsy, posiadające nawet gumy ochronne. Użytkuję już dwa lata i jestem z nich bardzo zadowolony. Mam ich 10.

>> Zobacz najtańsze oferty zakupu klipsów Joyart <<


BLENDY 5w1 – Blendy to podstawa wyposażenia każdego fotografa. W swoim asortymencie posiadam blendy w rozmiarach 120 x 90 cm, 180 x 120 oraz okrągłą o średnicy 50 cm. Praktyka pokazuje, że najbardziej przydatne są te duże – 180 x 120 cm. Wykorzystuję je podczas sesji plenerowych, studyjnych, a także przy filmowaniu. Warto wybrać wersję 5w1, ponieważ jeden zestaw oferuje 4 płaszczyzny odbijające oraz jedną transparentną.

>> Zobacz najtańsze oferty zakupu blendy 5w1 180×120 cm <<


UCHWYT DO BLEND – Bardzo przydaje mi się również uchwyt do blend Manfrotto MAD700B. Przydatny, gdy nie mamy pomocnika na sesji.

>> Zobacz najtańsze oferty zakupu uchwytu do blend <<


MONITOR GRAFICZNY EIZO CG2420 – Skalibrowany monitor graficzny to podstawa każdego profesjonalnego fotografa. To właśnie dzięki niemu będziemy widzieć faktycznie, prawdziwe kolory naszych zdjęć. Wyświetlacze smartfonów, laptopów czy nawet dobrej jakości monitorów, pokażą nam zakłamany obraz kolorów. W praktyce, my możemy widzieć zdjęcie z różowym zafarbem, a na innym monitorze ten sam zafarb może być fioletowy. Rozwiązaniem tego problemu jest zakup monitora graficznego. Zdecydowałem się na CG2420 ponieważ ma wyjątkowo szeroki gamut kolorów i odtwarza prawie całą przestrzeń Adobe RGB. Dzięki wbudowanemu kalibratorowi nie muszę dokupywać zewnętrznego oprogramowania, a częsta kalibracja daje mi 100% pewność, że widzę kolory poprawnie.

>> Zobacz najtańsze oferty zakupu monitora Eizo CG2420 <<


X-RITE COLORCHECKER PASSPORT PHOTO 2 – Jak zadbać o poprawny balans bieli i odwzorowanie kolorów? Oczywiście wykorzystując ColorChecker. Jest to laboratoryjnie wyprodukowany wzorzec kolorystyczny, dzięki któremu mamy gwarancję poprawności kolorów naszych zdjęć. Jak mam być szczery, to jestem w szoku, że tak mała liczba fotografów korzysta z tego urządzenia. Nie ważne czy jesteś profesjonalnym fotografem czy dopiero się uczysz – poprawne kolory zdjęć to podstawa.

>> Zobacz najtańsze oferty zakupu ColorCheckera <<


TABLET GRAFICZNY WACOM INTUOS PRO M – Kto spróbował retuszu zdjęć na tablecie, ten do myszki już nie wróci. Tablet jest bardzo przydatny, gdy retuszujemy np. skórę w Photoshopie, maskujemy, wycinamy, tworzymy grafiki lub chcemy zaprojektować własny podpis. Myszką nie jesteśmy w stanie retuszować tak dokładnie jak piórkiem, dlatego bardzo polecam zakup tabletu. W ofercie Wacoma znajdziemy wiele modeli, także z serii Pro, jednak uważam, że średnia wersja Intuos Photo S jest w zupełności wystarczająca do zastosowań w fotografii – na tym tablecie wyretuszowałem już dziesiątki zdjęć beauty (gdzie liczy się detal i perfekcja) – nie zawiódł ani razu. W 2022 roku zdecydowałem się na przesiadkę z wersji Intuos Photo S na Pro M, ale praktyka pokazała, że była to zupełnie niepotrzebna zmiana (plusem jedynie funkcja bezprzewodowej pracy).

>> Zobacz najtańsze oferty zakupu tabletu Wacom Intuos S <<

>> Zobacz najtańsze oferty zakupu tabletu Wacom Intuos Pro M <<


KABEL TETHERTOOLS – Tethering to metoda podpięcia aparatu do komputera za pomocą kabla, dzięki któremu podczas sesji na żywo widzimy podgląd wykonanych zdjęć. Dzięki takiemu zastosowaniu, możemy zobaczyć faktyczny podgląd RAWów, np. na monitorze graficznym. Kabel ma ponad 4 metry długości, dlatego bardzo wygodnie się go używa. Przy doborze kabla, trzeba dokładnie sprawdzić rodzaje złącz! Obecnie tethering przydaje się przy sesjach komercyjnych, jednak podczas zwykłych sesji TFP lub prywatnych – nie używam.

>> Zobacz najtańsze oferty zakupu kabla do tetheringu <<


WALIZKA NA LAMPY STUDYJNE ORAZ SPRZĘT – Bardzo przydatna walizka, gdy podróżujemy na zdjęcia. Bardzo pojemna, silna i dobrze wykonana. Walizkę można wziąć do ręki lub ciągnąć na kółkach.

>> Zobacz najtańsze oferty zakupu walizki na sprzęt <<


MIKROFON RØDE PROCASTER – Rewelacyjny mikrofon dynamiczny, który idealnie pracuje przy nagrywaniu własnego głosu. Świetnie sprawdza się w podcastach oraz wywiadach, dlatego posiadam dwie sztuki. Minusem użytkowania jest przymus zakupu wzmacniacza (mikrofony posiadają złącza XLR), poprzez który dźwięk rejestrowany jest w komputerze.

>> Zobacz najtańsze oferty zakupu mikrofonu Rode Procaster <<


MIKROFON SAMSON GTRACK – Mikrofon pojemnościowy, idealny do nagrywania gdy pracujemy przy komputerze. Posiada złącze USB, dzięki czemu obsługa jest banalnie prosta.

>> Zobacz najtańsze oferty zakupu mikrofonu Samson GTrack <<


To tyle jeśli chodzi o mój sprzęt. Pamiętaj jednak, że nie ilość sprzętu odpowiada za Twoje zdjęcia, lecz Twoje umiejętności. Możesz mieć tonę profesjonalnego sprzętu, ale nie wiedzieć jak go użyć. Mało tego, możesz mieć bardzo amatorski sprzęt, a robić nim świetne zdjęcia. By ułatwić Ci zrozumienie fotografii, bardzo polecam Ci naukę zdalną. Stworzyłem kursy fotograficzne, które od A do Z, pokazują jak uzyskać taki efekt zdjęć jak w moim portfolio, przy jednoczesnym użyciu małej ilości sprzętu. 

Listę moich szkoleń znajdziesz na www.sklep.phototroya.pl

Pozdrowienia,
Michał :)

Zobacz też:

https://michal-treutler.pl

https://www.sklep.phototroya.pl

https://www.phototroya.pl/

https://www.ceneo.pl/150701776#crid=707383&pid=23123

error: